Nieuws

per 1 juli 2020 , reageer voor 1 mei!

Vacature evenementencoördinator Kampen

per 1 juli 2020 , reageer voor 1 mei!

Kampen is een hartelijke Hanzestad aan het water met een breed palet aan publieksevenementen. Het Evenementen Platform Kampen (EPK) zet zich onder de koepelorganisatie Kampen Partners dagelijks in om de organisatoren van deze evenementen te ondersteunen en zo de profilering van Kampen te versterken.   Voor het EPK zijn we per 1 juli 2020 op zoek naar een nieuwe, energieke parttime   Evenementencoördinator   Functiebeschrijving Het EPK is op zoek naar een coördinator die zijn of haar sporen heeft verdiend in de organisatie en/of begeleiding van (openbare) evenementen of daarmee vergelijkbare werkzaamheden om het team van Kampen Partners te versterken. Je collega’s zijn onder meer de binnenstadsmanager en de citymarketeer van Kampen en legt verantwoording voor je werk af bij het EPK bestuur.   In je dagelijkse werkzaamheden help je als Evenementencoördinator bij het hele proces voor het verkrijgen van een evenementenvergunning. Je adviseert organisatoren (meestal vrijwilligers) en bedrijven. Je bent in dit proces de schakel tussen de diverse belanghebbenden. Je informeert stakeholders, bewaakt afspraken en houdt rekening met regelgeving en de balans tussen levendigheid en leefbaarheid. Dit alles gaat in samenspraak met andere partijen, zoals bijvoorbeeld de Brandweer, Handhaving en Politie.   Wij verwachten van jou als evenementencoördinator een actieve bijdrage in de ontwikkeling van de functie, taken, verantwoordelijkheden en werkprocessen van evenementenorganisatoren. Je hebt ervaring met het analyseren en versterken van werkprocessen in vaak complexe omgevingen en bent in staat te anticiperen op onvoorziene ontwikkelingen daarin. Enkele voorbeelden van je werkzaamheden zijn het up to date houden van ons online handboek voor evenementen en het stimuleren van kwaliteitsverbetering en innovatie van bestaande evenementen. Daarnaast: inspelen op ontwikkelingen en trends ten behoeve van kennisdeling. Enige kennis van fondsenwerving en hierbij concrete kansen herkennen is een pré.   Taken en vaardigheden Faciliteren en ondersteunen van aanvragen voor evenementenvergunningen van organisatoren (intermediair tussen organisatoren en gemeente/diensten); Ervaring met werken in complexe omgevingen, organisaties en processen; Stimuleren van kwaliteitsverbetering en innovatie, adviezen voor het uitbouwen van bestaande evenementen en het ondersteunen van verbindingen tussen evenementenorganisatoren ; In staat de strategische belangen van de stad/gemeente, andere partijen en Kampen Partners in relatie tot elkaar af te wegen; Analytisch vermogen dat je in staat stelt bijdrages te leveren aan de ontwikkeling en verbetering van organisatorische processen. Bij grotere evenementen aanspreekpunt van evenementenorganisatoren en overheden. Functie-eisen Wij zoeken een enthousiaste, gedreven zelfstandige collega met een afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding. Je hebt tenminste 3 jaar ervaring in het projectmatig begeleiden en organiseren van publieksevenementen of vergelijkbare werkzaamheden. Verdere functie-eisen: Kennis van de geldende veiligheidsmaatregelen en regelgeving tijdens publieksevenementen; Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en complexe processen; Teamspeler met een sterke, eigen persoonlijkheid; Gastvrij, sociaal, flexibel en zelfstandig; Stressbestendig, communicatief vaardig, analytisch en resultaatgericht; Accuraat en in bezit van probleemoplossend vermogen. Arbeidsvoorwaarden De Evenementencoördinator werkt als zelfstandig ondernemer in opdracht van de stichting Kampen Partners. Flexibiliteit ten aanzien van werktijden is vereist; een deel van de werkzaamheden vindt in de avond en/of het weekend plaats. Procedure Je wordt hierbij uitgenodigd om een offerte te maken voor een inzet van 250 uur voor het tweede halfjaar van 2020. Als het van beide kanten goed bevalt, maken we graag vergelijkbare afspraken voor 2021 en daarna. We ontvangen je offerte graag vóór 1 mei 2020 via e-mail: epk@kampenpartners.nl. Na ontvangst zal een gesprek worden gevoerd met minstens twee kandidaten waar de volgende personen bij aanwezig zullen zijn: Gert-Jan Hooisma – Gemeente Kampen, vergunningen Roeland Tameling – Stichting Kampen Partners Coen van Mierlo – Stichting Evenementen Platform Kampen  
Lees verder

ondersteuning voor evenementenorganisatoren

Financiële bijdragen in 2020 en 2021

ondersteuning voor evenementenorganisatoren

In 2020 hebben onderstaande evenementen financiële ondersteuning gevraagd en gekregen van het EPK. Wil je in 2021 in aanmerking komen voor steun vanuit het jaarlijkse EPK budget? De deadline voor aanvragen is 1 oktober 2020, kijk op https://evenementenplatformkampen.nl/evenementen/subsidies.html voor meer informatie. Vanaf 1 september is het nieuwe aanvraagformulier online beschikbaar. Kerst In Oud Kampen SAIL Full Color Festival 2Bruggenloop Beach kampen Hanzefest Kom in de Kas Verenigde Zaken Verhaal v Kampen We'll Meet Again WBDU Stripspektakel KOV Hops & Grapes   We hopen en vertrouwen erop, dat na de coronacrisis Kampen weer kan genieten van verschillende bruisende, sfeervolle en breed toegankelijke evenementen in de openbare ruimte. Heeft u hierover vragen of opmerkingen? Stuur dan een mailtje naar epk@kampenpartners.nl! 
Lees verder

Neem contact op!

Vragen over je evenement vanwege de Coronamaatregelen?

Neem contact op!

Als gevolg van de door de regering afgekondigde maatregelen vanwege het Coronavirus zullen veel evenementen niet op de geplande data kunnen doorgaan. Treft dit ook jouw evenement en had je hiervoor een bijdrage toegezegd gekregen van het Evenementen Platform Kampen?   Neem dan per e-mail contact op met de evenementencoördinator van de Gemeente Kampen om de financiële gevolgen te bespreken. atie@evenementenplatformkampen.nl   We denken graag met je mee en zullen per situatie op zoek gaan naar de best mogelijke oplossing!
Lees verder

Nog geen foto?
Neem contact op met de webredactie om een foto toe te voegen!

Alcohol, drugs en tabak op evenementen

Leidraad voor gemeenten 3.0

Hoe zorg je dat een evenement of festival veilig en gezond verloopt, liefst zonder incidenten met alcohol, drugs, geweld of overlast? En wat kun je vooraf, tijdens en na evenementen doen om de risico’s door alcohol- en drugsgebruik zoveel mogelijk te beperken? In de nieuwe leidraad van het Trimbos-instituut staat het. In de inleiding van de leidraad worden de verschillende stakeholders die een rol spelen bij het organiseren van evenementen en hun belangen in kaart gebracht. Ook komen de variabelen aanbod die relevant zijn voor de risicoanalyse voorafgaand aan een evenement en het plan van aanpak dat daaruit volgt. De daarop volgende hoofdstukken (H2 - H8) beschrijven, per thema, de maatregelen die ingezet kunnen worden. Ten slotte vindt u in bijlage 1 de voor evenementen meest relevante wetsartikelen uit de Drank- en Horecawet, de Opiumwet en de Tabaks- en rookwarenwet. In bijlage 2 staan de namen van de experts die adviseerden en hebben meegeschreven aan deze leidraad.   Download de nieuwe leidraad va het Trimbos-instituur hier. 
Lees verder

Privacy statement

 

Proclaimer

 

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners. Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

 

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media